آموزش آشپزی

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

آموزش آشپزی

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

آموزش آشپزی و طرز تهیه و دستور پخت غذاهای ایرانی و خارجی، خورشت ها، سوپ ها، شیرینی ها، دسرها

تبلیغات
طبقه بندی موضوعی

طرز تهیه عدسی

(سفره افطار)

عدسی


مواد لازم ( برای 5 یا 6 نفر ) :

عدس 2 فنجان
کره 100 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
تخم مرغ 3 یا 4 عدد
رب گوجه فرنگی یک قاشق سوپخوری

طرز تهیه :

پیاز را خرد کرده و با کره و زردچوبه کمی سرخ کنید. عدس خیس کرده را با 3 لیوان آب داغ به پیاز اضافه کنید و با شعله ملایم بگذارید بپزد. رب گوجه فرنگی را هم کمی در روغن تفت داده و با نمک و فلفل به عدسی اضافه کنید. تخم مرغ ها را شکسته و کم کم به عدسی اضافه کرده و کمی آن را هم بزنید . وقتی تخم مرغ ها سفت شد، عدسی آماده سرو کردن می باشد.

عدسی


 
نکات تغذیه ای در مورد عدس

عدس احتیاج به خیس کردن ندارد؛ همچنین موقع پخت، نمک اضافه نکنید زیرا باعث سفت شدن آن می شود. نگهداری عدس نیز راحت است ؛ می توان در یک محل خشک و خنک برای مدت زیادی آن را نگه داشت. ولی بعد از یک مدت طولانی، رنگش به مقدار جزئی از بین می رود ولی مزه آن تغییر چندانی نمی کند.

عدس دارای مواد مغذی، فیبر، کربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیک است. همچنین کم چربی، کم کالری، بدون کلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.


ما به ترتیب زیر مواد مغذی موجود درعدس را برایتان بیان می کنیم :

1- اسید فولیک : یکی از مهمترین مواد مغذی موجود درعدس است. اداره بهداشت و سلامتی آمریکا توصیه می کند تمام خانم هایی که نزدیک به زایمانشان است، باید روزانه 400 میلی گرم اسید فولیک دریافت کنند ولی بیشتر افراد این کار را انجام نمی دهند.یک لیوان عدس پخته ، 90 درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیک را در روز را تأمین می کند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیک را برای بدن فراهم می کند.

2- آهن: منبع خوبی از آهن است. خصوصاً برای خانم ها که نیاز آهن بدنشان بیشتر است.مصرف عدس به همراه منابع غذایی ویتامینC، باعث جذب بهتر و مؤثرتر آهن در بدن می شود.

(منابع ویتامینC شامل : گوجه فرنگی ، فلفل سبز، کلم بروکلی ، مرکبات یا آبمیوه ها است .)

3- پروتئین: از لحاظ پروتئینی غنی است ، فقط اسید آمینه متیونین درآن کم است . مصرف غلات، تخم مرغ، آجیل و دانه های خوراکی دیگر، گوشت و لبنیات به همراه آن، یک پروتئین کامل وغنی را تشکیل می دهد.

4- فیبرهای محلول: عدس دارای فیبرهای محلول است که این فیبرها مانند یک جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می کنند. این نوع فیبر گلوکز( قند) و کلسترول سرم را کاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی کم می کند. مواد غذایی حاوی فیبر ؛ محلول شامل سبزیجات، جوی دوسر، جو و سبوس جو، میوه ها و انواع لوبیا می باشد.

عدسی

آموزش آشپزی |

غذای خوشمزه

افطاری

روش تهیه عدسی

آش ایرانی

غذای مقوی

روش پخت عدسی

آش عدسی

خواص عدس

سوپ

سفره افطار

غذا

عدسی

غذای مفید

تزئین عدسی

تزئین سفره افطار

مراحل پخت عدسی

خواص عدسی

درست کردن عدسی

طرز تهیه عدسی

نظرات  (۴)

خوب بود
ممممممممممممممنووووووووووون

 اطلاعات خوبی بود ممنون

ممنون. من خیلی عدسی دوست دارم. من برای صبحانه عدسی بدون سیب زمینی درست می‌کنم. خیلی خوشمزه میشه.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی